יפן, וטוקיו בפרט, מאופיינת בארבע עונות מאוד מובחנות, אשר כל אחת מהן נמשכת שלושה חודשים ולכל אחת הייחוד והקסם שלה. הסתיו, בחודשים ספטמבר-נובמבר, מכונה קו-יו (“עלים אדומים” ביפנית), והוא נחשב לאחת העונות היפות ביותר, הודות לשלכת שצובעת את העצים ביערות ובפארקים באדום, זהוב וכתום. בעונה זו מזג האוויר לא צפוי והפכפך, ובחודש ספטמבר יש סיכוי לטייפונים. יחד עם זאת, מדובר בעונה נעימה למדי בה הלחות יורדת אך עדיין לא קר מדי (הטמפרטורה הממוצעת בשעות היום באוקטובר היא 22 מעלות ובנובמבר 17 מעלות).
החורף בטוקיו, בחודשים דצמבר-פברואר, הוא העונה הקרה ביותר. ממוצע הטמפרטורות בשעות היום בינואר ופברואר הוא כעשר מעלות, בלילה הטמפרטורות צונחות לכ-2 מעלות. בתקופה זאת, יכול לרדת שלג בטוקיו, אולם לרוב הוא אינו נערם. כדי לראות את החורף היפני במיטבו מומלץ לצאת מטוקיו, אפשר גם במסגרת של טיול יום, לאלפים היפנים. החורף הוא העונה הפחות עמוסה ביפן ולכן אפשר למצוא מבצעים משתלמים בבתי המלון.
האביב, בחודשים מרץ-מאי, מתאפיין במזג אוויר מתון, עם ימים חמימים ושמשיים (בממוצע 23-18 מעלות) וערבים קרירים, ומעט ימים גשומים. מלבד מזג אוויר מצוין ניתן ליהנות בעונה זו מפריחת הדובדבן המפורסמת שמושכת המוני מבקרים לגנים ולפארקים ברחבי העיר.
הקיץ, בחודשים יוני-אוגוסט, הוא העונה החמה והלחה ביותר. בתקופה זו לח מאוד והטמפרטורות גבוהות – בממוצע 31-29 מעלות בשעות היום. יוני הוא גם החודש הגשום ביותר בשנה. הקיץ הוא אחת התקופות העמוסות ביותר בתיירים, ובהתאם – המחירים עולים.

פארק שינג’וקו גיואן, טוקיו. בירת יפן יפה במיוחד בתקופת הסתיו
מתי הכי כדאי לנסוע לטוקיו?
עונות המעבר, הסתיו והאביב, הן התקופות הטובות ביותר לעלות על טיסות לטוקיו, בעיקר בחודשים מרץ, אפריל, אוקטובר ונובמבר. ספטמבר הוא חודש של טייפונים ולכן הוא פחות מומלץ. בתקופות אלו לא חם ולח כמו בקיץ ולא קר כמו בחורף. בעונות המעבר מזג האוויר יבש ונעים וזהו זמן נפלא לטייל בחוץ. בנוסף, השלכת הסתווית ופריחת הדובדבן האביבית תורמות לקסם של טוקיו, אך בעקבותיהן מגיעים המוני תיירים, המחירים בעונות אלו מרקיעים שחקים ולעתים קשה למצוא חדר פנוי בבתי המלון, בעיקר בסוף אפריל אז פריחת הדובדבן בשיאה.